IDEAS#05(Nota04)

 

TÍTULO: Arte y absoluto en Schelling y Novalis

AUTOR: Lucas Damián Scarfia

RESUMEN: Ya desde el surgimiento del Idealismo alemán en el siglo XVIII se pueden demarcar posiciones divergentes entre los pensadores que conformaron este movimiento. Ahora bien, común a todos es la importancia que otorgaron a los conceptos de “infinitud” y “finitud”. La relación entre estas nociones fue pensada por ellos bajo la órbita tanto de la especulación metafísica como de la filosofía del arte. En este sentido, el artículo pone de manifiesto las posturas de Schelling y Novalis en lo que remite a la manera en que ambos concibieron aquella relación a través de una perspectiva estética.

PALABRAS CLAVE: Finito. Infinito. Obra de arte. Schelling. Novalis.

ABSTRACT: From the very same arise of the German Idealism on the 18th century it is possible to demarcate multiple positions within this philosophical movement in what concerns to the way in which the thinkers that took part on it developed their thought. Nevertheless, common to all of them it is the importance that they gave to the concepts of “infinity” and “finity”. At the same time, the relation between these terms was thought by them under the sphere of the metaphysical speculation as much as under the sphere of the philosophy of art. In this sense, this article shows the views of Schelling and Novalis in what refers to the mode in which both of them conceived that relation through an aesthetic reflection.

KEY WORDS: Finity, Infinity, Work of art, Schelling. Novalis.

 

 

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